Att motionscyklar före frukosten ger mig bättre resultat!

(null)

(null)

(null)
Hehe, Maja är jätte trött så här dags på morgonen!😉❤️

Att vaknar tidigt att motionscyklar en 40 min pass hjälper mig att fåbättre resultat och bränner mer fet än att träna under dagen eller på kvällar. 
Hur fungerar för dig?
Jag försöker att träna innan frukost och undvika att äta sent på kvällen för att bränna fett.
Jag bränner lite mer innan frukost även om den totala energiförbrukningen som räknas. Om man får mer energi av att äta innan och kan jogga eller träna längre är det bättre att träna efter frukosten. 
Bantningen är förödande för förbränningen, då det gör att kroppen går på sparlåga. Metabolism och hormonerna som relaterar till fettinlagringen kan bli störda. 
Det är biologiskt logiskt att vi lagrar fett när vi inte får någon mat. Kroppens överlevnadsinstinkt tar vid: "nu är det svälttid och risigt med mat, det är bäst att lagra det lilla jag får." 
– Att äta lunch klockan tolv och gå och träna klockan sex utan mat i magen, brukar dessutom inte leda till någon effektiv träning. Ju högre intensitet på träningen, desto viktigare är det att ladda med just kolhydrater innan. 
Vi är unika individer med olika bra och sämre vanor.
Hur fungerar för dig?
Nu är det dags att gå ut och rasta Maja❤️
(null)




Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress